RETUR OG OMBYTNING

Når du handler hos Acorns.dk har du 14 dages retur/fortrydelsesret.

Det er valgfrit om du ønsker at returnere på egen hånd*, eller om du vil benytte vores retursystem.

BESTIL DANSK RETURLABEL HER >
Gælder kun i Danmark / Only for Denmark

BESTIL SVENSK RETURLABEL HER >
Only for Sweden. The amount of 100 DKK will be deducted from you refund.

Acorns.dk GLS Returlabel
- også labelfri, hvis du ikke har printer

Det er nemt og billigt at returnere din ordre, hvis du vælger at downloade og printe din returlabel via vores returportal.
Har du ikke en printer, tager du din telefon med den tilsendte QR-kode med til dit GLS indleveringssted og viser den, så bliver den scannet og herefter printes en pakkelabel og sættes på pakken (Husk at lægge dit ordrenummer indeni pakken).
Du skal ikke betale nu - beløbet på 49 kr. vil blive modregnet dit tilgodehavende når vi refunderer pengene for din ordre.

Returnér så hurtigt som muligt
Husk at retur/fortrydelsesretten på 14 dage, løber fra den dag, du har varen til disposition. Det vil sige fra den dag hvor pakken leveres på din adresse eller er klar til afhentning i pakkeshoppen.
Fortryder du et køb, skal du sørge for at meddele det pr. mail (info@acorns.dk) til Acorns.dk samt returnere indenfor 14 dage efter modtagelsen af varen.
OBS - Modtager vi din vare senere end 14 dage efter den er udleveret, uden at du har givet besked om retur pr. mail - kan vi ikke refundere købsbeløbet.

Ønsker du at returnere dit køb - gør flg.:
1. Pak varerne i intakt original produktemballage. (Brug ikke gaffatape, tak :)
2. Benyt fortrydelsesformularen, der følger med returlabelen, som bestilles her >
    (Har du ikke printer, vedlægger du blot kvitteringen i pakken). 
3. Aflever pakken ved nærmeste GLS pakkeshop. Husk at gemme kvitteringen.

OBS - desværre kan vi ikke modtage returpakker fra flere ordrer samlet. Hver ordre skal returneres separat.

Ønsker du selv af returnere?
Vores GLS returlabel er naturligvis blot et tilbud til dig. Du er også velkommen til selv at stå for returportoen. Vi anbefaler at sende forsikret, så pakken kan spores. Vi anbefaler ikke at sende som brev med Postnord, da der ikke er dækning ved bortkomst.
Her bestiller du labels direkte fra GLS >>
*OBS - vi kan kun modtage returpakker sendt direkte til adressen. Pakker sendt uden omdeling/til pakkeboks eller postbutik, kan ikke afhentes.

Returadresse:
Acorns.dk
Egerisvej 11
9970 Strandby
(vedlæg kvittering med ordrenummer)

Afhentning og retur til lageradressen
Har du selv afhentet din bestilling ved lageret, kan du returnere ved at aflevere samme sted, som du hentede din pakke.
Har du bestilt levering med GLS, skal du også returnere med GLS.

RETURNS FROM OTHER COUNTRIES
Returns from other countries than Denmark: Handling fee of dkk 100,- will be deducted from refunds.
Returns from countries outside EU: Handling/customs fee of dkk 300,- will be deducted from refunds.
Please return (with order number attached) for this address:
Acorns.dk
Egerisvej 11
9970 Strandby
Denmark
 
OMBYTNING 
Ønsker du at ombytte en vare til en anden størrelse, skal du bare returnere den samt lægge en ny ordre i webshoppen. Dette sikrer at du får den rigtige størrelse, mens den endnu er på lager. Når vi modtager din returvare, refunderer vi beløbet til dit betalingskort.
Ombytning af ikke-nedsatte varer/størrelse af samme vare til fuld/samme pris (min. 499,-) er gratis i DK ved forsendelse til GLS pakkeshop.
Gælder ikke nedsatte varer.
 
Vigtigt ved retur/fortrydelse

Når du returnerer varer, er det vigtigt at du sørger for, at de returneres i original produktemballage og er forsvarligt indpakket, da du har ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den.
Bortkommer eller beskadiges din returpakke, vil vi ikke kunne refundere. Her er det GLS der erstatter.
OBS - Brug ikke gaffatape på poser eller kasser, da vi i så fald ikke kan åbne pakken uden at beskadige varerne.
Gem kvitteringen, når du indleverer pakken til retur.
Varerne skal returneres i intakt original produktemballage og med prismærker/hangtags - og selvfølgelig være ubrugte. 
Vær opmærksom på at manglende eller ødelagt original produktemballage udgør en værdiforringelse, da Acorns.dk er 100% webshop.
Vær derfor forsigtig når du åbner produktemballagen. 
Ved helt ødelagt/iturevet eller manglende original produktemballage modregnes 10% af varens pris pr. ødelagt emballage.

Hvilke varer kan jeg returnere?
Du må prøve varen, som hvis du gik i prøverummet i en fysisk forretning. Men du kan ikke fortryde købet og få pengene retur, hvis du tager varen i brug eller hvis varen, emballagen, eller mærkerne er beskadiget eller mangler. Du må prøve sko indendørs på bløde overflader. Vær opmærksom på at nogle sko let tager imod mærker på sålen. Prøv derfor altid sko på et gulvtæppe eller andre bløde overflader.
Vi skal uden videre kunne gensælge en returneret vare.
Varer der bærer præg af at være taget i brug samt sko med ridsede såler, anses ikke for at have nogen værdi rent gensalgsmæssigt - og du kan derfor ikke få pengene retur.
Returvarer med makeup eller pletter på - eller varer, der lugter af røg eller parfume tages ikke retur.
OBS - Specialbestillinger byttes ikke og tages ikke retur.

DELVIS returnering af en samlet ordre
Ved delvis retur af en samlet ordre, vil du få beløbet for den/de returnerede varer refunderet - men ikke betalingen for fragt.
Fortryder du dele af dit køb, så købsbeløb kommer under fri-fragt-beløbet på 499 kr. vil systemet automatisk modregne porto, jf. Købeloven (se mere her).
Dvs. 49 kr. for pakkeshoplevering og 59 kr. for hjemmelevering.

Rabat ved delvis returnering
Har du benyttet rabatkode, der er betinget af et minimumskøb, vil denne rabat blive modregnet ved delvis returnering. 

Uafhentede pakker 
Din pakke ligger i pakkeshoppen i 7 dage, hvorefter den automatisk bliver sendt retur til os.
Jf. købeloven (se mere her), kan du ikke fortryde et køb ved blot at undlade at hente din pakke i GLS pakkeshoppen.
Vi gensender naturligvis gerne uafhentede pakker ved henvendelse på mail: info@acorns.dk - mod betaling af de faktiske ekstra omkostninger fra GLS: 98 kr.
Ønsker du ikke pakken gensendt, vil de 98 kr. blive modregnet ved refundering (forudsat det stadig er indenfor returfristen).

Har du bestilt til afhentning på vores adresse, har du 7 dage til at afhente. Har du ikke afhentet indenfor dette tidsrum, refunderes beløbet til dit betalingskort, modregnet 19 kr. i håndteringsgebyr.

Uafhentede pakker udenfor Danmark ekspederes og refunderes ikke.

Hvor lang tid har jeg til at returnere?
Du har 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du har pakken til disposition.

Har i modtaget min returpakke?
Du kan se hvor langt din pakke er kommet ved at indtaste dit pakkenummer ved GLS her >

Hvornår tibagebetales købsbeløbet?
Vi tilbagebetaler købsbeløbet, når vi har behandlet og godkendt din returnering.
Hele returprocessen, fra du sender pakken, til pengene er på din konto igen, tager normalt 10-14 hverdage (mandag-fredag).
Beløbet bliver refunderet via samme betalingsmetode, som er brugt ved købet.
Betalinger via MobilePay vil ved refundering kunne ses på kontoen, der er tilknyttet din MobilePay og ikke i app'en på telefonen.

Vi sender ikke mails, når vi modtager din returpakke - men lægger returbeløbet til refundering, så snart din retur er registreret, behandlet og godkendt på lageret.
Du kan tjekke hvor langt din pakke er kommet via linket fra GLS, som du får tilsendt når din returpakke indleveres. 
Når vi refunderer beløbet til dig, vil der blive afsendt en mail. Den kan lande i "spam", "promoveringer" eller "uønsket post" i dit mailprogram, da det er en automatisk genereret mail.

Vær opmærksom på at der kan gå op til 30 bankdage før beløbet kan ses på din konto, hvis du har betalt med Mastercard. Læs evt. mere her. 

OBS - har du bestilt en anden eller dyrere forsendelsesmetode end vores gratis GLS-pakkeshop-tilbud, bliver den ekstra betaling for GLS' ekstra service ikke refunderet.

Acorns.dk forbeholder sig ret til at afvise varer der returneres efter udløb af fortrydelsesret - også selvom der er oprettet returlabel.
Varer returneret efter de 14 dages returfrist, refunderes ikke.
Selvom du handler hos en Tryghedsmærket certificeret webshop, tilbyder vi - grundet vores produkter - fortsat 14 dages returret.

Gaver i forbindelse med køb
Købsbetingede gaver i form af eks. Odd Molly stoftaske (249 kr.), Munthe stoftaske (99 kr.) eller Gustav strømper (49 kr.) vil ved retur af ordren bliver modregnet refunderingen, hvis de ikke medsendes i returpakken.

Gavekort og tilgodebeviser
Gavekort og tilgodebeviser kan ikke udbetales eller ombyttes til kontanter.
Obs - ved modtagelsen af gavekortet eller tilgodebeviset er der anført en udløbsdato, som ikke kan forlænges.