Handelsbetingelser

Kundeservice: Mail til info@acorns.dk 

Gratis levering i Danmark 
med GLS ved køb for over 500 kr.
Ved køb for under 500 kr. i Danmark: Lav fragt 35 kr. til GLS pakkeshop og GLS erhverv.
Hurtig levering 1-3 dage.
14 dages returret Læs mere om retur her >

Shipping outside Denmark

Sverige: 100 DKK (Gratis fragt til Sverige ved køb over 1500 DKK)
Germany: 100 DKK
Netherlands: 100 DKK
Belgium: 100 DKK
Austria: 150 DKK
Finland: 165 DKK
France: 200 DKK
Spain: 255 DKK
Italy: 215 DKK

Shipping outside EU: 300 DKK

This covers payment for shipping and customs handling. Duties and taxes are applied due to current legislation in the country concerned.

We ship almost everywhere. If your country is not on the list, please contact us by mail: info@acorns.dk - and we will provide shipping costs.

HANDELSBETINGELSER

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Acorns.dk.
Alle priser er dagspriser inkl. moms og opdateres løbende. Når du handler med Acorns.dk er alle aftaler på dansk.
Hvis du er medlem, kan du altid logge ind og se status på din ordre.

SÅDAN HANDLER DU
1. Find den/de varer du vil købe og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
2. Indtast dine personlige oplysninger.
3. Vælg forsendelse/betalingsmåde.
4. Godkend vores forretningsbetingelser.
5. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet.
Herefter får du en bestillingsbekræftelse på den mail, du har oplyst. Er du medlem, vil du også kunne se din ordre under din konto.

AFTALEINDGÅELSE
Når du handler hos Acorns.dk indgås en endelig købsaftale først, når en medarbejder hos Acorns.dk har behandlet din ordre/bestillingsbekræftelse. En bestilling kan til enhver tid afvises, hvis varen er udsolgt, er fejlmærket eller af andre grunde ikke kan fremskaffes.
Du skal være fyldt 18 år for at handle hos Acorns.dk. Er du under 18 år, må du bede en voksen om at bestille for dig. Hvis børn/unge under 18 år har bestilt varer med forældres kreditkort uden tilladelse, kan man til enhver tid annullere handlen ved at kontakte Acorns.dk

BETALING
Acorns.dk modtager betaling med med: Dankort, Mastercard, VisaElectron, E-Dankort, Visa/Dankort samt Forbrugsforeningens kort.
Desuden kan der i DK betales - samt gives kredit - gennem ViaBill.

Der tages ikke gebyr ved brug af Dankort og VisaDankort.
Beløbet hæves på dit kort, når varerne sendes - og der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Informationer, du indtaster i forbindelse med køb og betalingskort, er krypterede og det er kun Nets, der kan læse dem. Det er derfor meget sikkert at handle hos Acorns.dk, da shoppen benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem.
 
LEVERING
Acorns.dk sender pakker med GLS - leveret til pakkeshop, erhvervsadresse eller privat adresse, alt efter hvad du vælger.

FORTRYDELSESRET
Ønsker du at bytte eller returnere din vare? Læs mere her >
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Acorns.dk. Fortryder du et køb, skal du selv betale returfragten. Fortrydelsesretten gælder fra den dag, hvor pakken er leveret. Ønsker du at returnere skal du sørge for at pakken er Acorns.dk i hænde indenfor 14 dage. Fortrydelsesretten gælder kun, hvis varen tilbageleveres indenfor 14 dage og i samme stand og mængde. Dvs. i original emballage og med prismærker/hangtags - og selvfølgelig ubrugt. 
Specialbestillinger kan ikke fortrydes og tages ikke retur.

Du må prøve varen, som hvis du gik i prøverummet i en fysisk forretning. Men du kan ikke fortryde købet og få pengene retur, hvis du tager varen i brug eller hvis varen, emballagen, eller mærkerne er beskadiget eller mangler. Du må prøve sko indendørs på bløde overflader. Vær opmærksom på at nogle sko let tager imod mærker på sålen. Prøv derfor altid sko på et gulvtæppe eller andre bløde overflader. 
Vi skal uden videre kunne gensælge en returneret vare, så varer der bærer præg af at være taget i brug samt sko med ridsede såler, anses ikke for at have nogen værdi rent gensalgsmæssigt - og du kan derfor ikke få pengene retur.
Ved varer returneret uden originalemballage eller ved varer der lugter af røg eller parfume, kan vi ikke refundere det fulde beløb.
Jf. købeloven, kan du ikke fortryde dit køb blot ved at nægte modtagelse eller undlade at afhente pakken hos GLS Pakkeshoppen. 

Uafhentede pakker refunderes ikke, da returfristen i så fald er overskredet. Vi gensender gerne uafhentede pakker ved henvendelse på mail: info@acorns.dk - mod betaling af håndtering, porto samt returporto: 120 kr.
Uafhentede pakker udenfor Danmark ekspederes og refunderes ikke.

Når vi har registreret din returpakke på lageret, refunderer vi dine penge til dit betalingskort indenfor 7-14 hverdage.
Vær opmærksom på at returpakker kan have en længere behandlingstid hos GLS - og der derfor kan gå flere dage inden vi modtager din returpakke.
Fortryder du dele af dit køb og returnerer, så det samlede købsbeløb kommer under fri-fragt-beløbet på 500 kr. vil systemet automatisk modregne porto, jf. Købeloven (se mere her

Har du benyttet rabatkode, der er betinget af et minimumskøb, vil denne rabat blive modregnet ved hel- eller delvis returnering. Har du købt flere varer vil rabatbeløbet således deles ud på varerne ved delvis returnering.

Returns from other countries than Denmark: Handling fee of dkk 100,- will be deducted from refunds.
Returns from countries outside EU: Handling fee of dkk 300,- will be deducted from refunds.

Returadresse: Acorns.dk, Egerisvej 11, 9970 Strandby.

NEDSATTE VARER / UDSALG / RABATKODER / PRISDIFFERENCE
Har du købt en vare, du senere finder nedsat - eller har du glemt at indtaste en rabatkode?

Da Acorns.dk ofte har gode tilbud eller tilbyder rabatkoder, er det desværre ikke muligt at få udbetalt differencen på en yderligere nedsat vare. Vi kan desværre heller ikke refundere ved glemt indtastning af rabatkode. Kontakt os derfor først, hvis du oplever problemer ved indtastning. Når din bestilling og betaling er gennemført, har du som kunde accepteret den pågældende pris.

GAVER I FORBINDELSE MED KØB
Købsbetingede gaver i form af eks. strømper (Gustav: 49 kr. / Odd Molly: 195 kr.), nøgleringe (65 kr.) eller net (75 kr.) vil ved hel eller delvis retur af ordren bliver modregnet refunderingen, hvis de ikke medsendes i returpakken.

REKLAMATION
Når du handler hos Acorns.dk har du 24 måneders reklamationsret. Har du været så uheldig at modtage en vare med fejl, så kontakt os ved i første omgang tage et billede af fejlen og sende til mail: info@acorns.dk
Vi vil så udbedre fejlen. Enten ved reparation, ombytning eller afslag i pris.
Vi prioriterer at behandle reklamationen så hurtigt som muligt, men det kan godt tage lidt tid, da det er nødvendigt for os at kontakte den pågældende leverandør, som i første omgang jf. købeloven har ret til at udbedre varens fejl.
Almindelig slitage ved brug kan ikke behandles som en reklamation - heller ikke skader på varen, som er opstået som følge af forkert brug af varen. Ved fodtøj kan almindelig slid/vedligeholdelse af sål og hæl ikke behandles som reklamation.
Trådudtræk på strik eller strik der fnulrer ved brug - samt skader som følge af vask af strik eller sarte materialer samt løsnet pynt/dekoration på tøj eller sko - herunder pailletter, perler, nitter o. lign. - kan heller ikke behandles som reklamation.
Varen skal sendes til Acorns.dk i forsvarlig emballage. 
Obs - Godkendte reklamationer skal sendes til Acorns.dk indenfor 14 dage efter de er godkendt af enten Acorns.dk eller leverandøren. 

Reklamationer sendt uden forudgående aftale, ekspederes ikke.

EU-Kommissionens klageportal
Hvis du ønsker at klage til EU-Kommissionens klageportal kan du klikke her >

PERSONDATA / Privatlivspolitik - gældende fra 25. maj 2018
Læs vores udførlige Online datapolitik her >

OPHAVSRET
Acorns.dk har jf. loven om ophavsret, eneret på alle billeder og tekster, vi selv har produceret. Husk derfor at kontakte os først, hvis du gerne vil låne materiale fra vores webshop. Kontakt: info@acorns.dk
Finder vi vores billeder brugt på webshop, Facebook el. lign. uden forudgående aftale, vil du uden yderligere varsel blive kontaktet af vores advokat med kravet for krænkelsen.

KONTAKT
Acorns.dk. Egerisvej 11. 9970 Strandby.

Tlf. (45) 2269 8871 (kun sms)
Mail: info@acorns.dk
CVR. 36032243

Kundeservice pr. mail: info@acorns.dk