Normal leveringstid i Danmark: 1-2 hverdage. 

Kundeservice: 
Mail: info@acorns.dk 
Har du et spørgsmål til din ordre, så husk at oplyse dit ordrenummer, så vi kan finde dig i systemet.
Vi svarer normalt på mails indenfor 24 timer.
 
Fragtfri levering i DK ved køb over 499 kr.
Acorns.dk tilbyder fragtfri levering til en GLS pakkeshop i DK ved alle køb over 499 kr. (gælder også udsalgsvarer).

GLS levering til pakkeshop i DK
GLS levering til pakkeshop ved køb over 499 kr. koster 0 kr.
GLS levering til pakkeshop ved køb under 499 kr. koster 49 kr.

GLS Hjemmelevering
GLS Hjemmelevering koster 59 kr.
Vigtigt: Vælger du levering til hjemmeadresse er det vigtigt at du ER på adressen eller opretter en midlertidig fuldmagt, som du kan hente her >
OBS - Kan GLS ikke levere pakken hos dig, koster det dig 50 kr. at få den omadresseret. 

Click and collect / Afhentning på lager - alle hverdage

Du kan hente din bestilling direkte her på lageret alle hverdage ved at vælge "Afhentning på lager" ved checkout samt evt. skrive ønsket tidspunkt.
Vi lægger alle Click & Collect-bestillinger frem i plasticpose eller kasse med dit navn på, så kan du hente i ro og mag, når det passer dig bedst.
OBS: Du kan først afhente din pakke, når du har modtaget en mail fra os.

Vores adresse er: Egerisvej 11. 9970 Strandby

Shipping outside Denmark
All orders outside Denmark is delivered to a GLS parcelshop.
We do not ship for private addresses outside Denmark.

Prices for shipping outside Denmark for GLS parcel shops

Sverige: 100 DKK (Gratis fragt til Sverige ved køb over 1500 DKK)
Finland: 185 DKK
Germany: 100 DKK
Netherlands: 100 DKK
Belgium: 185 DKK
Austria: 165 DKK
Finland: 165 DKK
France: 330 DKK
Spain: 255 DKK
Italy: 215 DKK

Shipping outside EU: 300 DKK

This covers payment for shipping and customs handling. Duties and taxes are applied due to current legislation in the country concerned.
All prices are in DKK and we do not refund VAT.
Unfortunately we dot not ship to Norway and Great Brittain.

HANDELSBETINGELSER

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Acorns.dk.
Alle priser er dagspriser i danske kroner inkl. moms og opdateres løbende.
Når du handler med Acorns.dk er alle aftaler på dansk.

Hvis du er medlem, kan du altid logge ind og se status på din ordre.

SÅDAN HANDLER DU
1. Find den/de varer du vil købe og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
2. Indtast dine personlige oplysninger.
3. Vælg forsendelse/betalingsmåde.
4. Godkend vores forretningsbetingelser.
5. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet.
Herefter får du en bestillingsbekræftelse på den mail, du har oplyst. Er du medlem, vil du også kunne se din ordre under din konto.

AFTALEINDGÅELSE
Når du handler hos Acorns.dk indgås en endelig købsaftale først, når en medarbejder hos Acorns.dk har behandlet din ordre/bestillingsbekræftelse. En bestilling kan til enhver tid afvises, hvis varen er udsolgt, er fejlmærket eller af andre grunde ikke kan fremskaffes.
Du skal være fyldt 18 år for at handle hos Acorns.dk. Er du under 18 år, må du bede en voksen om at bestille for dig. Hvis børn/unge under 18 år har bestilt varer med forældres kreditkort uden tilladelse, kan man til enhver tid annullere handlen ved at kontakte Acorns.dk

BETALING
Acorns.dk modtager betaling med med: Dankort, Mastercard, VisaElectron, E-Dankort samt Visa/Dankort og Mobilepay. 
Der tages ikke gebyr ved brug af Dankort og VisaDankort.
Beløbet hæves på dit kort, når varerne sendes - og der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Informationer, du indtaster i forbindelse med køb og betalingskort, er krypterede og det er kun Nets, der kan læse dem. Det er derfor meget sikkert at handle hos Acorns.dk, da shoppen benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem.
 
LEVERING
Acorns.dk sender pakker med GLS - leveret til pakkeshop eller privat adresse, alt efter hvad du vælger.
Jf. købeloven er leveringen fra Acorns.dk sket, når pakken er overleveret til GLS.

FORTRYDELSESRET
Ønsker du at bytte eller returnere din vare? Læs mere her >
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Acorns.dk.
Fortrydelsesfristen løber fra den dag, du har pakken til disposition. Dvs. den dag du får den leveret på din adresse - eller den dag, pakken er leveret i pakkeshoppen.
Fortryder du et køb, betaler du selv for returfragten.
Ønsker du at returnere skal du sørge for at give besked indenfor de 14 dage. Fortrydelsesretten gælder kun, hvis der gives besked om fortrudt køb indenfor 14 dage og varen returneres i samme stand og mængde. Dvs. i original emballage og med prismærker/hangtags - og selvfølgelig ubrugt. 
Selvom du handler hos en Tryghedsmærket certificeret webshop, tilbyder vi - grundet vores produkter - fortsat 14 dages returret.

OBS - Specialbestillinger kan ikke fortrydes og tages ikke retur.

Du må prøve varen, som hvis du gik i prøverummet i en fysisk forretning. Men du kan ikke fortryde købet og få pengene retur, hvis du tager varen i brug eller hvis varen, emballagen, eller mærkerne er beskadiget eller mangler. Du må prøve sko indendørs på bløde overflader. Vær opmærksom på at nogle sko let tager imod mærker på sålen. Prøv derfor altid sko på et gulvtæppe eller andre bløde overflader. 
Vi skal uden videre kunne gensælge en returneret vare, så varer der bærer præg af at være taget i brug samt sko med ridsede såler, anses ikke for at have nogen værdi rent gensalgsmæssigt - og du kan derfor ikke få pengene retur.
Returvarer med makeup eller pletter på - eller varer, der lugter af røg eller parfume tages ikke retur.

Uafhentede pakker 
Din pakke ligger i pakkeshoppen i 7 dage, hvorefter den automatisk bliver sendt retur til os.
Jf. købeloven (se mere her), kan du ikke fortryde et køb ved at undlade at hente din pakke i GLS pakkeshoppen.
Vi gensender naturligvis gerne uafhentede pakker ved henvendelse på mail: info@acorns.dk - mod betaling af de ekstra omkostninger fra GLS: 98 kr.
Ønsker du ikke pakken gensendt, vil de 98 kr. blive modregnet ved refundering.

Refundering
Vi tilbagebetaler købsbeløbet, når vi har behandlet og godkendt din returnering. Returprocessen tager normalt 10-14 hverdage (mandag-fredag).

Vær opmærksom på at der kan gå op til 30 bankdage før beløbet kan ses på din konto, hvis du har betalt med Mastercard. Læs evt. mere her. 

OBS - har du bestilt en anden eller dyrere forsendelsesmetode end vores gratis GLS-pakkeshop-tilbud, bliver den ekstra betaling for GLS' ekstra service ikke refunderet.

Fortryder du dele af dit køb og returnerer, så det samlede købsbeløb kommer under fri-fragt-beløbet på 499 kr. vil systemet automatisk modregne porto, jf. Købeloven (se mere her
OBS - har du bestilt en dyrere forsendelsesmetode end vores gratis GLS-pakkeshop-tilbud, bliver den ekstra betaling ikke refunderet.

Har du benyttet rabatkode, der er betinget af et minimumskøb, vil denne rabat blive modregnet ved hel- eller delvis returnering. 

Returns from other countries than Denmark: Handling fee of dkk 100,- will be deducted from refunds.
Returns from countries outside EU: Handling fee of dkk 300,- will be deducted from refunds.

Returadresse: Acorns.dk, Egerisvej 11, 9970 Strandby.

NEDSATTE VARER / UDSALG / RABATKODER / PRISDIFFERENCE
Har du købt en vare, du senere finder nedsat - eller har du glemt at indtaste en rabatkode?

Da Acorns.dk ofte har gode tilbud eller tilbyder rabatkoder, er det desværre ikke muligt at få udbetalt differencen på en yderligere nedsat vare.
Vi kan ikke refundere ved glemt indtastning af rabatkode. Kontakt os derfor først, hvis du oplever problemer ved indtastning. Når din bestilling og betaling er gennemført, har du som kunde accepteret den pågældende pris.
OBS - Rabatkoder gælder kun for lagervarer og ikke forudbestilinger/preorders eller specialbestillinger.

GAVER I FORBINDELSE MED KØB
Købsbetingede gaver i form af eks. Odd Molly stoftaske (249 kr.) eller Munthe stoftaske (99 kr.) eller Gustav strømper (49 kr.) eller vil ved retur af ordren bliver modregnet refunderingen, hvis de ikke medsendes i returpakken.

REKLAMATION
Når du handler hos Acorns.dk har du 24 måneders reklamationsret ved fabrikationsfejl. Har du været så uheldig at modtage en vare med fejl, så kontakt os med det samme ved i første omgang tage et billede af fejlen og sende det til mail: info@acorns.dk
Godkendes reklamationen, vil vi udbedre fejlen. Enten ved reparation, ombytning eller afslag i pris.
Vi prioriterer at behandle reklamationen så hurtigt som muligt, men det kan godt tage lidt tid, da det er nødvendigt for os at kontakte den pågældende leverandør, som i første omgang jf. købeloven har ret til at udbedre varens fejl.
Generelt kan du kun reklamere over fejl på varer, der har været til stede da du modtog varen. Altså produktionsfejl.
Almindelig slid ved brug, kan ikke behandles som en reklamation. Heller ikke skader på varen, som er opstået som følge af meget/forkert brug af varen.
Læs mere om vask her >
Træk i sømme på fint materiale, trådudtræk på strik eller strik der fnulrer ved brug - samt skader som følge af vask af strik eller sarte materialer samt løsnet pynt/dekoration på tøj eller sko (herunder pailletter, perler, nitter o. lign.) kan heller ikke behandles som reklamation.

Der gives ingen garanti for påsatte pailletter, nitter, sten, knapper eller andre påsatte genstande. 
Ved fodtøj kan almindelig slid/vedligeholdelse af sål og hæl ikke behandles som reklamation.
Reklamationsvarer skal sendes til Acorns.dk i forsvarlig emballage. 
Obs - Godkendte reklamationer skal sendes til Acorns.dk indenfor 14 dage efter de er godkendt af enten Acorns.dk eller leverandøren. 
Reklamationer sendt uden forudgående aftale, ekspederes ikke.

Gavekort og tilgodebeviser
Gavekort og tilgodebeviser kan ikke udbetales eller ombyttes til kontanter.
Obs - ved modtagelsen af gavekortet eller tilgodebeviset er der anført en udløbsdato, som ikke kan forlænges. 

Fair Use Politik
Hos Acorns.dk gør vi os umage hver eneste dag og ønsker at give vores kunder en god shoppingoplevelse.
Det omfatter blandt andet at have en fuldt opdateret webshop, der afspejler vores sortiment 100%, personlig kundeservice - både telefonisk samt på mail, gode tilbud og miljøbevidst forsendelse.

Vi har derfor indført en Fair Use Politik der går ud på at begrænse adfærd, der udnytter vores tjenester - på bekostning af andre kunder, vores forretning og i sidste ende skader miljøet.
For at bestille varer hos Acorns.dk kræves det, at du:

· Kun bestiller varer, som du har til hensigt at beholde. 
Du er i den forbindelse altid berettiget til din købelovbestemte fortrydelsesret på 14 dage. (Er du i tvivl om størrelsen, anbefaler vi at du bestiller 2 størrelser og returnerer den du ikke passer).
· Ikke presser eller truer vores ansatte i forbindelse med køb eller returnering - eks. for at få rabat eller udvidet returret i forhold til lovgivningen.
· Ikke forsøger at snyde i forbindelse med returneringer, som for eksempel ombytning/forfalskning af mærkater og prismærker samt usande påstande om manglende varer eller dele.
· Ikke køber varer med henblik på fotografering i forretningsøjemed og derefter returnere med henvisning til fortrydelsesret, som kun gælder for forbrugere.
· Ikke forsøger på at snyde for at misbruge rabatkoder.

Fair Use Politikken i praksis
Vi registrerer kunder med overdreven eller udnyttende købsadfærd, herunder: 
· Nøjagtig samme vare købes og returneres flere gange
· Tøj bruges og returneres
· Tøj ødelægges og reklameres
· Rabatkoder der bliver misbrugt eller delt
· Køb med tilhørende gave hvor gaven ikke bliver returneret ved retur
· Tilknyttet med mere end én mailadresse
· Anden systematisk adfærd, der udnytter vores handelsbetingelser.
Bliver en eller flere af ovenstående punkter registreret flere gange, ser vi os nødsaget til at annullere evt. yderligere ordrer.

 

OPLYSNINGER OM KLAGEMULIGHEDER
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Nævnenes Hus’ klageportal her >

EU-Kommissionens klageportal
Hvis du ønsker at klage til EU-Kommissionens klageportal kan du klikke her >

Klagemulighed med Tryghedsmærket
Du kan oprette en klage via Tryghedsmærket og forsøge at løse problemet i samarbejde med webshoppen og Tryghedsmærket inden du klager ved hjælp af ovenstående muligheder.
Du kan oprette klagen her >

PERSONDATA / Privatlivspolitik - gældende fra 25. maj 2018
Læs vores udførlige Online datapolitik her >


OPHAVSRET
Acorns.dk har jf. Loven om ophavsret, eneret på alle billeder og tekster, vi selv har produceret. Husk derfor at kontakte os først, hvis du gerne vil låne materiale fra vores webshop. Kontakt: info@acorns.dk
Finder vi vores billeder brugt på en anden webshop, Facebook el. lign. uden forudgående aftale, vil du uden yderligere varsel blive kontaktet af vores advokat med kravet for krænkelsen.

DISCLAIMER
Vi tager forbehold for tastefejl, prisfejl samt yderligere tekniske fejl i webshoppen.

KONTAKT
Acorns.dk

Egerisvej 11
9970 Strandby
Mail: info@acorns.dk

Kundeservice: info@acorns.dk 
Tlf. 51 83 99 01 hverdage kl. 11-13.