Log ind

Kundeservice

Gratis levering i Danmark med GLS ved køb for over 500 kr.
Ved køb for under 500 kr. i Danmark: Lav fragt 35 kr. til GLS pakkeshop og GLS erhverv.

Levering til øvrige lande 
Gratis fragt til Sverige ved køb over 1500 DKK.
Gratis fragt til øvrige udland ved køb over 1800 DKK.
Ved køb under 1500 DKK til Sverige: 75 DKK. Ved køb under 1.800 DKK til øvrige udland: 100 DKK

Hurtig levering 1-3 dage.

14 dages returret
Læs mere om retur her >

Spørgsmål eller personlig vejledning
Ring/SMS 2269 8871 hverdage kl. 10-15 eller mail til info@acorns.dk 

HANDELSBETINGELSER

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Acorns.dk.
Alle priser er dagspriser inkl. moms og opdateres løbende. Når du handler med Acorns.dk er alle aftaler på dansk.
Hvis du er medlem, kan du altid logge ind og se status på din ordre.

SÅDAN HANDLER DU
1. Find den/de varer du vil købe og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
2. Indtast dine personlige oplysninger.
3. Vælg forsendelse/betalingsmåde.
4. Godkend vores forretningsbetingelser.
5. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet.
Herefter får du en bestillingsbekræftelse på den mail, du har oplyst. Er du medlem, vil du også kunne se din ordre under din konto.


AFTALEINDGÅELSE
Når du handler hos Acorns.dk indgås en endelig købsaftale først, når en medarbejder hos Acorns.dk har behandlet din ordre/bestillingsbekræftelse. En bestilling kan til enhver tid afvises, hvis varen er udsolgt, er fejlmærket eller af andre grunde ikke kan fremskaffes.
Du skal være fyldt 18 år for at handle hos Acorns.dk. Er du under 18 år, må du bede en voksen om at bestille for dig. Hvis børn/unge under 18 år har bestilt varer med forældres kreditkort uden tilladelse, kan man til enhver tid annullere handlen ved at kontakte Acorns.dk

BETALING
Acorns.dk modtager betaling med med: Dankort, Mastercard, VisaElectron, E-Dankort, Visa/Dankort samt Forbrugsforeningens kort.
Desuden kan der i DK betales - samt gives kredit - gennem ViaBill.
Der tages ikke gebyr ved brug af Dankort og VisaDankort.
Beløbet hæves på dit kort, når varerne sendes - og der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Informationer, du indtaster i forbindelse med køb og betalingskort, er krypterede og det er kun Nets, der kan læse dem. Det er derfor meget sikkert at handle hos Acorns.dk, da shoppen benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem.
 
LEVERING
Acorns.dk sender pakker med GLS - leveret til pakkeshop, erhvervsadresse eller privat adresse, alt efter hvad du vælger.

FRAGT
Acorns.dk sender fragtfrit i Danmark
 leveret i GLS Pakkeshop eller erhvervslevering. 
ved køb for mere end 500 kr.
Fragt ved bestillinger under 500 kr.: Forsikret pakke i DK til GLS Pakkeshop eller GLS Erhverv: 35 DKK
Desuden tilbyder vi: Forsikret pakke i DK med GLS til privatadresse: 55 DKK

FRAGT TIL UDLANDET 
Gratis fragt til Sverige ved køb over 1500 DKK. 
Gratis fragt til øvrige udland ved køb over 1800 DKK.
Ved køb under 1500 DKK til Sverige: 75 DKK. Ved køb under 1.800 DKK til øvrige udland: 100 DKK

Levering i Danmark er normalt 1-3 hverdage - men der tages forbehold for forsinkelser hos GLS eller tredjeparter.

Levering til udlandet er normalt 4-7 hverdage.

RETURFRAGT tilbydes i Danmark, ved brug af GLS portolabel fra Acorns.dk: 45 kr.
Bestil returlabel her >


FORTRYDELSESRET
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Acorns.dk. Fortryder du et køb, skal du selv betale returfragten. Fortrydelsesretten gælder fra den dag, hvor pakken er leveret. Ønsker du at returnere skal du sørge for at pakken er Acorns.dk i hænde indenfor 14 dage. Fortrydelsesretten gælder kun, hvis varen tilbageleveres indenfor 14 dage og i samme stand og mængde. Dvs. i original emballage og med prismærker/hangtags - og selvfølgelig ubrugt. 

Specialbestillinger kan ikke fortrydes og tages ikke retur.

Du må prøve varen, som hvis du gik i prøverummet i en fysisk forretning. Men du kan ikke fortryde købet og få pengene retur, hvis du tager varen i brug eller hvis varen, emballagen, eller mærkerne er beskadiget eller mangler. Du må prøve sko indendørs på bløde overflader. Vær opmærksom på at nogle sko let tager imod mærker på sålen. Prøv derfor altid sko på et gulvtæppe eller andre bløde overflader.
Vi skal uden videre kunne gensælge en returneret vare, så v
arer der bærer præg af at være taget i brug samt sko med ridsede såler, anses ikke for at have nogen værdi rent gensalgsmæssigt - og du kan derfor ikke få pengene retur.
Ved varer returneret uden originalemballage eller ved varer der lugter af røg eller parfume, kan vi ikke refundere det fulde beløb.

Jf. købeloven, kan du ikke fortryde dit køb blot ved at nægte modtagelse eller undlade at afhente pakken hos GLS Pakkeshoppen.
Uafhentede pakker, der kommer tilbage til vores returlager, refunderes ikke, da returfristen i så fald er overskredet. Vi gensender gerne uafhentede pakker ved henvendelse på mail: info@acorns.dk - mod betaling af håndtering, porto samt returporto: 120 kr.
Uafhentede pakker udenfor Danmark ekspederes og refunderes ikke.

Ønsker du at bytte eller returnere din vare? 
Læs mere her >

Når vi har registreret din returpakke på lageret, refunderer vi dine penge til dit betalingskort indenfor 7-14 hverdage.
Vær opmærksom på at returpakker kan have en længere behandlingstid hos GLS - og der derfor kan gå flere dage inden vi modtager din returpakke.

Hvis du fortryder en ordre delvist, så det samlede købsbeløb kommer under fri-fragt-beløbet på 500 kr. bliver porto modregnet.
Vi kan ikke modtage returpakker sendt uden omdeling da vi ikke har mulighed for at afhente dem.
Obs - ved for sen returnering kan vi ikke tilbagebetale pengene.

Ved retur fra EU lande modregnes porto ved refundering.
Ved retur fra lande udenfor EU, modregnes yderligere dkk 250,- til dækning af toldekspedition.

Ved retur af udsalgsvarer, modregnes fragt. Ved udsalgsvarer gælder samme regler for fragt/fri fragt, som ved varer til fuld pris. Men ved fortrudt køb af udsalgsvarer, modregnes porto altid ved refundering.

Returadresse: Acorns.dk, Egerisvej 11, 9970 Strandby.


NEDSATTE VARER / UDSALG / RABATKODER / PRISDIFFERENCE
Har du købt en vare, du senere finder nedsat - eller har du glemt at indtaste en rabatkode?
Da Acorns.dk ofte har gode tilbud eller tilbyder rabatkoder, er det desværre ikke muligt at få udbetalt differencen på en yderligere nedsat vare. Vi kan desværre heller ikke refundere ved glemt indtastning af rabatkode. Kontakt os derfor først, hvis du oplever problemer ved indtastning. Når din bestilling og betaling er gennemført, har du som kunde accepteret den pågældende pris.


REKLAMATION
Når du handler hos Acorns.dk har du 24 måneders reklamationsret.
Hvis din reklamation godkendes, får du enten varen ombyttet (hvis vi stadig har tilsvarende vare på lager), repareret, afslag i den oprindelig pris eller pengene tilbage - alt afhængig af den enkelt vare/fejl.

Jf. lovgivningen: Reklamationsretten er en kundes ret til at reklamere over en vare, der har fejl, som ikke var til stede, da varen blev solgt. Kunden har to år til at reklamere over fejl, som beviseligt er sælgers ansvar. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandler - og de efterfølgende 18 måneder hos kunden.
Den nye købelov giver forbrugeren 2 måneder til at reagere efter fejlen er opdaget. En reklamation indenfor 2 måneder betragtes som værende i rimelig tid og i overensstemmelse med loven. 

Almindelig slitage kan ikke behandles som en reklamation - ej heller skader på varen, som er opstået som følge af forkert brug af varen. Ved fodtøj kan almindelig slid/vedligeholdelse af sål og hæl ikke behandles som reklamation.
Skader som følge af vask af sart strik eller sarte materialer (eks. silke eller vintagevaskede materialer) kan ikke behandles som reklamation.

Hvis du vil reklamere over en vare, skal du altid kontakte Acorns først - og i første omgang tage et billede af fejlen og sende til mail: info@acorns.dk - hvorefter vores leverandør afgør om varen skal indsendes.
Varen skal sendes til Acorns.dk i forsvarlig emballage. Acorns.dk sender GLS returlabel til print pr. mail.

Obs - Godkendte reklamationer skal sendes til Acorns.dk indenfor 14 dage efter de er godkendt af enten Acorns.dk eller leverandøren. 

Reklamationer sendt uden forudgående aftale, ekspederes ikke.


PERSONDATA
Alle de personlige oplysninger, der registreres hos Acorns.dk - forbliver hos Acorns.dk og er kun tilgængelig for betroede medarbejdere hos Acorns.dk.
I forbindelse med betaling, bruger Acorns.dk en sikker krypteret betalingsgateway. Shopsystemet anvender cookies til at styre de informationer du indtaster. Du kan læse mere om cookies i nedenstående afsnit.
Ved køb beder vi om indtastning af navn, adresse, telefonnummer og email-adresse. Informationerne bruges til behandling af ordren og gemmes i 5 år. Desuden registreres den IP-adresse hvorfra du foretager købet. Informationen bruges kun ved evt. falske bestillinger. Det er valgfrit om du ønsker at tilmelde dig nyhedsbreve fra Acorns.dk med din mailadresse - og du kan til enhver tid framelde dig igen.
Ifølge persondataloven oplyser vi ved forespørgsel de registrerede oplysninger - og sletter i det omfang, du ønsker.

COOKIES
Acorns.dk anvender cookies, som er en betegnelse for at din adfærd på et netværk registreres hos dig selv (på din harddisk). Det er sådan at Acorns.dk ved hvem du er, næste gang du besøger shoppen ;)
Der lagres ikke personlige oplysninger i en cookie, kun oplysninger om din adfærd på et website. I dette tilfælde, eks. dit brugernavn.
Cookies kan deles op i to typer. Den ene type kaldes sessioncookies og er til for at holde styr på, hvad du har lagt i din indkøbskurv, mens du bevæger dig rundt på webshoppen. Sessioncookies gemmes ikke på din computer, men forsvinder når du lukker din web-browser. 
Der findes en anden type cookie kaldes permanent cookie. En permanent cookie gemmes som en tekstfil på din computer i ca. en måned - og er med til, at Acorns.dk kan genkende din computer, næste gang du logger ind på webshoppen.
Acorns.dk anvender cookies med det formål at optimere webshoppen og funktionaliteterne, så dit besøg bliver så nemt som muligt for dig. 
Du kan altid slette cookies fra din computer. Det kan eks. gøres på følgende måde: I Internet Explorer 5.X slettes cookies under menuen "Funktioner" > "Internetindstillinger" > "Slet cookies". 

LOGSTATISTIK
Acorns.dk bruger logstatistik, som er et statistik-system der opsamler information, som giver et statistisk billede af, hvor mange besøgende webshoppen har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af shoppen den forlades mm.
Acorns.dk anvender logstatistik med det formål at optimere webshoppen og dens funktionaliteter. 

DINE PERSONLIGE OPLYSNINGER
For at du kan indgå en aftale med Acorns.dk, er det nødvendigt at du registrerer dig med følgende personlige oplysninger: Navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse.
Acorns.dk foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig - eller ringe til dig hvis varen er i restordre eller helt udsolgt.
Dine oplysninger registreres hos Acorns.dk og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. Når Acorns.dk beder om personoplysninger via webshoppen, sikrer vi at det altid sker ved afgivelse af dit samtykke, sådan at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor. 
Regnskabsansvarlig og ejer hos Acorns.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på Acorns.dk er Annette Pedersen.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til Acorns.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. 
Som registreret hos Acorns.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Acorns.dk pr. mail: info@acorns.dk

OPHAVSRET
Acorns.dk har ophavsret på billeder og tekster, vi selv har produceret. Husk derfor at kontakte os først, hvis du har brug for at låne - eller på anden måde gerne vil bruge materiale fra vores webshop. Kontakt: annette@acorns.dk

KONTAKT
Acorns.dk. Egerisvej 11. 9970 Strandby.
Tlf. (45) 2269 8871.
Mail: info@acorns.dk
CVR. 36032243

Kundeservice: 2269 8871 - hverdage kl. 10.00-15.00.

Ring gerne, send os en mail, sms - eller brug nedenstående kontaktformular :)

 

  • Send en besked:
Scroll til top